Haft angielski - haft dziureczkowy

Znalazłam ostatnio starą książkę o hafcie angielskim ( inna jego nazwa to haft dziureczkowy). Jest to rodzaj haftu białego, który tak lubię. Różni się on jednak od haftu richelieu przede wszystkim wykonaniem, bo zastosowania mogą się pokrywać. Służył on ozdabianiu bielizny pościelowej, pościeli, ale też zdobieniu bluzek, sukienek, mankietów i podobnie jak richelieu kołnierzyków, serwetek.

 Przybliżając trochę bardziej, pokażę różnice: 

Poniżej haft angielski (maszynowy) ale zasada podobna


                                  zdjęcie pochodzi z strony                 zdjęcie pochodzi z strony
                                            www.anpoli.pl                              www.stoklasa.pl


A tutaj typowy haft richelieu :



 
zdjęcie pochodzi z strony                   zdjęcie pochodzi z strony
art-madam.pl                                           serwetka.eu

  Haft angielski (dziureczkowy) wydaje się haftem delikatniejszym, stworzonym raczej do wykańczania innych prac, wygląda też lepiej w połączeniu z różnymi innymi technikami. A co najważniejsze możemy go wykonać na dowolnej tkaninie niezależnie od jej splotu ( płótno bawełniane lub lniane, jedwab, batyst, tiul itp.).

 Po tym dłuuuugim wprowadzeniu postanowiłam przybliżyć trochę ściegi hafciarskie i stworzyć mały podstawowy kurs haftu, który wystarczy by samemu stworzyć coś w domowym zaciszu.Opis i zdjęcia wykonania zaczerpnę jednak z książki. bo nauczyciel z mnie kiepskiej  jakości :P Mam nadzieję że może chodź jedna osoba zarazi się tak jak ja, tym typem rękodzieła.

Pozdrawiam
Jegielniczka
 

Komentarze

Popularne posty