Zaróżowiło się...

... od pokrowców na wieszaki. Zawsze wydawało mi się że, haft richelieu powinien być wykonywany białą muliną na białym materiale, najlepiej płótnie aby praca nie wyglądała na tanią bazarową podróbkę. Miało to również swoje praktyczne uzasadnienie, bo przecież w większości tym haftem zdobimy, pościel, serwetki i bieżniki, na które często coś się wylewa, upada i trzeba stosować odplamiacze, wybielacze i inne skuteczne sposoby usuwania plam. I chodź są teraz odplamiacze do kolorów, nie służą one kolorowym haftom. Skoro wiec człowiek poświęcił niezliczoną liczbę godzin by wykonać daną rzecz ma nadzieję że posłuży ona długi czas.

Do złamania moich przekonań namówiła mnie moja serdeczna koleżanka mówiąc : Tak! ale chce to w kolorze.Ustaliłyśmy rodzaj wzoru, a ja pełna obaw zaczęłam prace. Dziś widzę że niepotrzebnie się denerwowałam. Efekt zaskoczył nawet mnie.Teraz wiem, że umiejętnie dobrany kolor tkaniny nawet do takiego haftu jak richelieu, pasuje!







Pozdrawiam
Jegielniczka

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty